وی‌راید

لاستیک دوچرخه

لاستیک دوچرخه

راهنمای جامع انتخاب و خرید لاستیک دوچرخه 

لاستیک دوچرخه، تنها نقطه تماس دوچرخه با زمین است و نقشی حیاتی در عملکرد، راحتی و ایمنی دوچرخ ه‌سواری ایفا می‌کند. انتخاب لاستیک مناسب، متناسب با نوع دوچرخه، شرایط مسیر و نیازهای شما، می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و امن از دوچرخه‌ سواری را به ارمغان بیاورد.  شرکت وی راید، پیشرو در ارائه بهترین لاستیک‌های دوچرخه میباشد .مجموعه ویراید با سابقه‌ای درخشان در زمینه فروش لوازم دوچرخه‌سواری، مفتخر است که بهترین برندهای لاستیک را از سراسر جهان گرد هم آورده است. در ویراید، تنوع بی‌نظیری از لاستیک‌های دوچرخه برای انواع دوچرخه‌ها، از جمله دوچرخه‌های کوهستان، جاده‌ای، شهری، کورسی و BMX به شما ارائه می‌شود.

آشنایی با انواع لاستیک دوچرخه 

 آشنایی با انواع لاستیک دوچرخه میتواند به مشا در انتخاب و خرید لاستیک دوچرخه بسیار کمک کننده باشد .تایر دوچرخه یا لاستیک دوچرخه قسمت اصلی چرخ‌های دوچرخه است که ساختاری ساده و لاستیکی دارد و یکی از عناصر مصرفی دوچرخه است که هر از چند گاهی نیاز به تعویض دارد. در بازار موجود است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای لاستیک‌های قدیمی باشد که در ادامه به‌عنوان یکی از انواع جدید لاستیک دوچرخه بررسی خواهیم کرد.

لاستیک یکی از لوازم ضروری هر دوچرخه است و هر دوچرخه باتوجه‌به اینکه دوچرخ دارد به ۲ لاستیک یکی برای چرخ جلو و دیگری برای چرخ عقب نیاز دارد.انتخاب لاستیک دوچرخه و لوله داخلی مناسب برای دوچرخه علاوه بر ایمنی بیشتر، بر سرعت و کیفیت دوچرخه‌سواری نیز تأثیر می‌گذارد. اما آیا تابه‌حال به اجزای انواع لاستیک دوچرخه توجه کرده‌اید؟  بهترین لاستیک دوچرخه از نظر شما چیست؟ تفاوت بین  بهترین تایر دوچرخه و لاستیک معمولی چیست؟ در خرید لاستیک به چه نکاتی باید توجه کرد؟
در این مقاله سعی داریم انواع لاستیک‌ دوچرخه ، اجزا و عملکرد آنها و معیارهای انتخاب تایر مناسب و بهترین برند لاستیک دوچرخه را بررسی کنیم. به‌ طورکلی انواع لاستیک دوچرخه  به دو نوع تیوب دار و تیوبلس تقسیم می‌شوند. در این مقاله به بررسی لاستیک‌های معمولی می‌پردازیم که داخل آنها تیوب است. در ادامه مجموعه مقالات مرکز آموزشی به طور مفصل به نحوه عملکرد، مزایا و معایب لاستیک تیوبلس نیز می‌پردازیم.

بهترین تایر دوچرخه در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام برای نوع خاصی از دوچرخه‌سواری و شرایط مسیر مناسب هستند. در این بخش به معرفی انواع رایج لاستیک دوچرخه می‌پردازیم:

لاستیک دوچرخه کوهستانی

این لاستیک‌ها دارای آج‌های عمیق و درشت هستند که چسبندگی و فرمان‌پذیری خوبی را در مسیرهای خاکی، گل‌آلود و ناهموار ایجاد می‌کنند یکی از بهترین تایر دوچرخه  از نظر استحکام می تواند به این تایر دوچرخه کوهستان اشاره کرد.

لاستیک دوچرخه جاده‌ای

این نوع دارای بهترین تایر دوچرخه  برای افرادی که علاقه مند به سرعت هستند می باشد، لاستیک‌ها به کار رفته در دوچرخه جاده ای  دارای آج‌های کوچک و کم‌عمق هستند که مقاومت کمی در برابر لغزش دارند، اما به دلیل اصطکاک کم با زمین، سرعت بیشتری را برای دوچرخه‌سواری جاده‌ای فراهم می‌کنند.

لاستیک دوچرخه شهری

این لاستیک‌ها با آج‌های ترکیبی، برای استفاده در مسیرهای شهری و آسفالته طراحی شده‌اند و تعادل مناسبی را بین سرعت و چسبندگی ایجاد می‌کنند و دوچرخه شهری را در نوع خود منحصر به فرد کرده است.

لاستیک دوچرخه کورسی

لاستیک های به کار رفته در دوچرخه کورسی بسیار باریک و صاف هستند و برای مسابقات سرعت و دوچرخه‌سواری حرفه‌ای در پیست‌های مخصوص طراحی شده‌اند.

لاستیک دوچرخه BMX

این لاستیک‌ها با توجه به نوع مسابقات BMX در انواع مختلفی تولید می‌شوند، اما به طور کلی دارای آج‌های عمیق و محکمی هستند.

دوچرخه‌های لاستیک پهن 

دوچرخه لاستیک پهن  نوعی دوچرخه با لاستیک‌های پهن و آج‌ دار هستند که برای عبور از مسیرهای ناهموار، خاکی، شنی و برفی طراحی شده‌اند. این نوع دوچرخه‌ها به دلیل ثبات، چسبندگی و قدرت مانور بالا، در بین دوچرخه‌سواران ماجراجو و طبیعت‌گرد محبوبیت زیادی دارند.

 

برخی از ویژگی‌های دوچرخه‌های لاستیک پهن

  • لاستیک‌های پهن و آج‌ دار: این لاستیک‌ها چسبندگی و ثبات فوق‌العاده‌ای را در مسیرهای ناهموار و لغزنده ارائه می‌کنند.
  • قاب محکم و بادوام: به دلیل تنش و فشار زیاد در مسیرهای ناهموار، قاب دوچرخه‌های لاستیک پهن از استحکام بالایی برخوردار است.
  • سیستم تعلیق قوی: سیستم تعلیق قوی در این نوع دوچرخه‌ها، ضربات ناشی از مسیرهای ناهموار را جذب می‌کند و سواری نرم و راحتی را برای دوچرخه‌سوار فراهم می‌کند.
  • فرمان پهن: فرمان پهن کنترل و مانورپذیری دوچرخه را در مسیرهای باریک و پیچ‌درپیچ آسان می‌کند.
  • تنوع مدل: دوچرخه‌های لاستیک پهن در مدل‌های مختلفی مانند کوهستان، شهری و برقی تولید می‌شوند.

سایز لاستیک دوچرخه 

سایز لاستیک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر لاستیک است، در واقع اولین سوالی که هنگام خرید لاستیک برای دوچرخه از شما پرسیده می‌شود این است که سایز دوچرخه شما چقدر است؟ انتخاب سایز لاستیک به سایز دوچرخه بستگی دارد.

معمولاً در نام، لاستیک‌ها و سایز دوچرخه بعد از کلمه مدل قرار می‌گیرد، بنابراین نگران خرید لاستیک مناسب با سایز دوچرخه خود نباشید، فقط به عددی که بعد از آن می‌آید دقت کنید.

انواع سایز لاستیک دوچرخه به شرح زیر است

  1. لاستیک دوچرخه سایز ۱۲
  2. لاستیک دوچرخه سایز ۱۶
  3. لاستیک دوچرخه سایز ۲۰
  4. لاستیک دوچرخه سایز ۲۴
  5. لاستیک دوچرخه سایز ۲۶
  6. لاستیک دوچرخه سایز ۲۷.۵
  7. لاستیک دوچرخه سایز ۲۹

که از سایزهای فوق ۱۲ تا ۲۰ برای دوچرخه های کودک و ۲۰ به بالا برای دوچرخه‌های بزرگسال استفاده می‌شود.

ساختار لاستیک دوچرخه چیست؟

لاستیک‌ها معمولاً از سه قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که در همه لاستیک‌ها مشترک است. این سه قسمت عبارت‌اند از: ساختار تایر، آج و ساختار لبه لاستیک (طوقه تایر).
این لایه ساختار اصلی لاستیک را ایجاد می‌کند. در واقع می‌توان از آن به‌عنوان بدنه تایر یادکرد. این قسمت معمولاً از رشته‌های نایلونی بافته شده ساخته می‌شود که با زاویه ۴۵ درجه نسبت به پوشش سطح لاستیکی قرار می‌گیرد. این زاویه و نحوه چیدمان آن لازمه استحکام تایر است.
به نای لاستیکی بسته به کیفیت موردنیاز در تراکم‌های مختلف بافته می‌شود. برای اندازه‌گیری تراکم رشته‌ها از واحدی به نام thread per inch یا TPI (Thread Per Inch) استفاده می‌شود. این عدد نشان‌دهنده ساختار داخلی لاستیک است. TPI بالاتر به معنای رشته‌های بافته‌تر نازک‌تر و در نتیجه تعداد بیشتری از این طناب‌ها است که در نتیجه ساختاری انعطاف‌پذیر برای تایر ایجاد می‌شود.

البته نباید از این نکته غافل شد که تایرهای انعطاف‌پذیرتر مقاومت غلتشی کمتری دارند و آسیب‌پذیرتر هستند. از طرفی لاستیک‌هایی با TPI کمتر وجود دارند که در ساختار خود از رشته‌های ضخیم‌تری استفاده شده است؛ اما تعداد رشته‌ها کمتر است که منجر به مقاومت بیشتر و انعطاف‌پذیری کمتر این لاستیک‌ها می‌شود.
یکی از مواردی که هنگام خرید لاستیک باید در نظر گرفت TPI است.

استفاده از لاستیک‌های انعطاف‌پذیر یا مقاوم باتوجه‌به نیاز شما ضروری است. معمولاً عدد ایده‌آل برای TPI برابر با ۶۷ است که علاوه بر استحکام و مقاومت لازم، انعطاف‌پذیری و مقاومت غلتشی را نیز شامل می‌شود.

ساختار لاستیک دوچرخه چیست؟

 

همه چیز درباره آج لاستیک دوچرخه 

هر چه تعداد و عمق آج‌ها بیشتر باشد، مقاومت غلتشی و تعادل بیشتر و در نتیجه سرعت کاهش می‌یابد؛ بنابراین، دانستن انواع آج‌ها به انتخاب لاستیک‌های مناسب کمک می‌کند:

  • سطح لاستیکی صاف

لاستیک‌هایی با آج بسیار کم‌عمق و تراکم کم عموماً برای ترافیک شهری استفاده می‌شوند. این تایرها عموماً برای سطوح صاف و سخت مانند آسفالت مناسب هستند. شیارهای V شکل در آنها دوچرخه را در هنگام پیچیدن یا در جاده‌های خیس متعادل نگه می‌دارد.

سطح لاستیکی صاف

  • سطح لاستیکی نیمه صاف

این لاستیک‌ها معمولاً در مرکز نسبتاً صاف هستند که منجر به‌سرعت و شتاب بیشتر دوچرخه می‌شود. زیرا هنگام رانندگی در جاده مستقیم، تنها قسمتی که مستقیماً روی آسفالت قرار دارد مرکز لاستیک است. اما در کناره لاستیک، آج‌هایی وجود دارد که به حفظ تعادل دوچرخه در هنگام پیچ‌ها کمک می‌کند. در پیچ‌ها، لاستیک اغلب از زمین جدا شده و کناره‌های آن روی زمین نشسته است، بنابراین اگر آج در دو طرف لاستیک وجود داشته باشد، به تعادل و کنترل بیشتر روی زمین کمک می‌کند.

سطح لاستیکی نیمه صاف

 

  • سطح لاستیکی با آج‌های معکوس

آج معکوس به معنای نحوه قرارگیری آج روی سطح لاستیک است. در همه لاستیک‌ها، آج‌ها به سمت بیرون برآمده می‌شوند و باعث مقاومت در برابر غلتش می‌شوند، اما در این لاستیک‌ها، شیارهای آج به سمت داخل است و سطح تایر را ناهموار می‌کند. این لاستیک‌ها مقاومت غلتشی بیشتری نسبت به لاستیک‌های نیمه لغزنده دارند، اما در مقایسه با لاستیک‌های آج بلند، می‌بینیم که مقاومت غلتشی کمتری دارند. به‌طورکلی این لاستیک‌ها برای کسانی مناسب است که انتظار استفاده‌های متفاوت از دوچرخه خود را دارند و می‌خواهند دوچرخه‌سواری را روی سطوح صاف و نسبتاً ناهموار تجربه کنند.

سطح لاستیکی با آج‌های معکوس

  • سطح لاستیکی با آج‌های برجسته

این لاستیک‌ها که معمولاً در دوچرخه‌های کوهستان استفاده می‌شوند دارای الگوهای متفاوتی هستند که هرکدام کارایی خاص خود را دارند. به‌عنوان‌مثال، برآمدگی‌های کوچک‌تر و کوتاه‌تر باعث می‌شود دوچرخه با سرعت بیشتری حرکت کند و در هنگام پدال زدن روی سطوح سخت انرژی کمتری مصرف کند، اما در زمین نرم، تعادل خوبی ندارند و لیز می‌خورند. در نقطه مقابل، برجستگی‌های عمیق و بزرگ‌تری وجود دارد که به دلیل مقاومت بالا در برابر غلتش، روی سطوح نرم و گل‌آلود عملکرد خوبی دارند. مقاومت غلتشی در واقع مقاومت ناشی از حرکت چرخ بر روی زمین است. لاستیک‌های پهن‌تر با آج‌های بزرگ‌تر، هنگام حرکت بر روی سطوح نرم یا گل‌آلود، فشار کمتری به سطح وارد می‌کنند و کمتر در سطح فرو می‌روند، بنابراین انرژی کمتری برای حرکت و چرخش روی این سطوح موردنیاز است، اما این لاستیک‌ها می‌توانند باعث پیچ‌خوردن روی سطوح صاف شوند.

سطح لاستیکی با آج‌های برجسته

  • ساختار لبه لاستیک دوچرخه

منظور از لبه لاستیک جایی است که لاستیک به لبه چرخ سوار می‌شود. فشار هوای داخل لاستیک باعث می‌شود که لبه‌های لاستیک به‌خوبی روی رینگ قرار بگیرد. معمولاً رینگ لاستیک‌ها را به دو نوع تاشو و تانشدنی تقسیم می‌کنیم. لبه‌های تاشو معمولاً از مواد انعطاف‌پذیر مانند کولار، نایلون یا آرامید ساخته می‌شوند. درحالی‌که در ساخت لبه‌های تانشدنی اغلب از ترکیباتی مانند استیل استفاده می‌شود که باعث وزن بیشتر لاستیکی نسبت به لبه‌های تاشو می‌شود. لاستیک‌های رینگ تاشو به دلیل وزن سبک‌تر و قابلیت حمل آسان اغلب محبوبیت بیشتری دارند.

ساختار لبه لاستیک دوچرخه

نکات کلیدی که در هنگام انتخاب لاستیک دوچرخه باید بدانید 

لاستیک‌ها نیز مانند چرخ‌ها در سایزهای متفاوتی از جمله ۲۹ اینچی، ۲۷.۵ اینچی و ۲۶ اینچی ساخته می‌شوند. در لاستیک‌های دوچرخه کوهستان، ممکن است عددی مانند ۲۷.۵*۲.۰ را مشاهده کنید. عدد ۲۷.۵ قطر خارجی لاستیک و ۲ عرض لاستیک بر حسب اینچ است. علاوه بر اندازه، عرض چرخ را نیز باید در نظر گرفت. لاستیک‌های پهن‌تر در سرعت بالا پایدارتر هستند. زیرا سطح تماس بزرگ‌تر با زمین مقاومت غلتشی را افزایش می‌دهد. لاستیک‌هایی با عرض ۲.۲۵ تا ۲.۴ اینچ معمولاً در دوچرخه‌های کوهستانی و نیمه کوهستانی استفاده می‌شود. دوچرخه‌های دانهیل از لاستیک‌های پهن‌تر (لاستیک‌های بزرگ‌تر از ۲.  اینچ) برای تعادل روی سنگ‌ها و پرتگاه‌ها استفاده می‌کنند و در مورد دوچرخه‌های کراس کانتری استفاده از لاستیک‌هایی با عرض ۱.۹ تا ۲.۲۵ اینچ رایج است. هنگام خرید لاستیک، باید مطمئن شوید که اندازه چرخ و لاستیک کاملاً مطابقت دارند.

معمولاً عددی مانند (۲۳x 700) را در لاستیک‌های دوچرخه جاده می‌بینید. عدد اول به قطر لاستیک و عدد دوم نشان‌دهنده عرض واقعی لاستیک است. اکثر دوچرخه سواران حرفه‌ای از لاستیک‌های ۷۰۰ میلی‌متری با عرض‌های مختلف از ۱۸ تا ۲۳ میلی‌متر استفاده می‌کنند. برای دوچرخه سواران مبتدی یا تفریحی، اغلب از لاستیک‌هایی با عرض‌های مختلف بین ۲۵ تا ۲۷ میلی‌متر برای استحکام و راحتی استفاده می‌کنند.

لاستیک چرخ‌های جلو و عقب

برخی از کارخانه‌های دوچرخه‌سازی لاستیک‌های مخصوص چرخ‌های جلو و عقب دارند. البته شایان‌ذکر است که این بدان معنا نیست که نمی‌توان از لاستیک جلو در عقب استفاده کرد یا برعکس. بلکه استفاده از لاستیک مخصوص چرخ جلو به دلیل طراحی خاص آج‌های آن عملکرد بهتری را برای دوچرخه‌سوار فراهم می‌کند. لاستیک‌های جلو عموماً با سطح مقطع بزرگ‌تر، مرکز کم‌عمق‌تر و آج‌های عمیق‌تر روی دیواره‌ها طراحی می‌شوند تا به افزایش سرعت و کنترل دوچرخه در هنگام پیچ‌ها کمک کنند. همچنین گاهی اوقات لاستیک‌های جلو سنگین‌تر از لاستیک‌های عقب هستند. وزن بیشتر روی لاستیک‌های جلو، اگرچه باعث آزار دوچرخه‌سوار نمی‌شود، اما به او کمک می‌کند تا در شرایط بحرانی کنترل بیشتری بر دوچرخه داشته باشد.
وقتی دوچرخه‌سوار پدال می‌زند، انرژی از او به چرخ عقب منتقل می‌شود و باعث حرکت می‌شود. به همین دلیل است که لاستیک‌های عقب معمولاً باریک‌تر هستند. لاستیک چرخ عقبی مناسب است که به حفظ تعادل چرخ با آج کافی کمک می‌کند، اما درعین‌حال مانع حرکت سریع و مطلوب چرخ‌ها نمی‌شود و انرژی زیادی از سوارکار نمی‌گیرد. به طور معمول، طراحی آج چرخ‌های عقب به‌گونه‌ای است که مکمل طرح آج چرخ‌های جلو است.

لاستیک چرخ‌های جلو و عقب

آج‌ها انواع لاستیک دوچرخه 

همان‌طور که در بالا ذکر شد، یکی دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار در انتخاب تایر، طراحی، عمق آج و نحوه قرارگیری آج‌ها روی سطح آن است. برای لذت‌بردن از دوچرخه‌سواری با ایمنی کامل باید لاستیک‌هایی با آج مناسب برای نیازهای خود انتخاب کنید. در مباحث ابتدای مقاله با انواع مراحل و کاربرد هرکدام آشنا شدیم. امیدواریم موارد بالا به شما در انتخاب آج مناسب کمک کند.

ترکیبات مورداستفاده در لاستیک

سطح تایر از دو قسمت تخت و آج تشکیل شده است. در واقع آج‌ها روی قسمت صاف لاستیک قرار می‌گیرند. ممکن است در ساخت این سطوح از مواد مشابه یا متفاوتی استفاده شود. آج‌ها معمولاً از پلاستیک سخت ساخته می‌شوند. این ماده مقاومت لازم در برابر سایش آج‌ها را فراهم می‌کند. معمولاً از مواد کامپوزیت برای ساخت قسمت صاف لاستیک استفاده می‌شود که مستقیماً بر عمر آج، مقاومت غلتشی، عملکرد وزن و حتی قیمت لاستیک تأثیر می‌گذارد.

بررسی انواع تیوب‌ها

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، در این مقاله به بررسی لاستیک‌های معمولی می‌پردازیم. بدون شک یکی از مهم‌ترین اجزای لاستیک‌های معمولی تیوب داخلی آنهاست. لازمه انتخاب تیوب مناسب برای لاستیک، آگاهی کافی از تیوب‌ها و ویژگی‌های آن است. در ادامه به معرفی سه ویژگی مهم تیوب‌ها یعنی سایز، والف و مواد سازنده آنها می‌پردازیم.

بررسی انواع تیوب‌ها

سایز لاستیک دوچرخه 

برای انتخاب سایز تیوب مناسب باید به سایز لاستیک دقت کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد سایز لاستیک با دو عدد تعیین می‌شود که یکی قطر و دیگری عرض لاستیک است. گاهی حروفی مانند B در کنار این اعداد دیده می‌شود. اگر در بین این دو عدد از حرف X انگلیسی استفاده شده باشد می‌توان آن را نادیده گرفت؛ اما حروف دیگر مهم هستند و هنگام خرید تیوپ باید اندازه آن را باتوجه‌به حرف درج شده در کنار اعداد انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، یک تیوب سایز ۶۵۰*۲۳C با لاستیک سایز ۶۵۰*۲۳ B یا ۶۵۰B*23 سازگار نخواهد بود. ازآنجایی‌که تیوب‌ها انعطاف‌پذیر هستند، با طیف گسترده‌ای از عرض‌های مختلف تایر سازگار هستند. به‌عنوان‌مثال، اگر لاستیک دوچرخه کوهستان شما دارای عرض ۲.۱ اینچ است، تیوب‌هایی با عرض ۱.۹ تا ۲.۳ سازگار هستند؛ بنابراین تا زمانی که قطر رینگ و تیوب دقیقاً یکسان باشد و عرض تیوب در محدوده مجاز و مناسب آن رینگ باشد، انتخاب شما درست خواهد بود.

والف

دو نوع اصلی والف یعنی شریدر (Schrader) و پرستا (Presta) وجود دارد. اکثر والف‌های شریدر طول یکسانی دارند که ۳۲ میلی‌متر است. از طرفی والف پراستا در طیف وسیعی از طول‌های مختلف در بازار موجود است که پرکاربردترین آنها عبارت‌اند از: ۳۲، ۴۲، ۴۸، ۶۰ و ۸۰ میلی‌متر. برای خرید والف پرستا جدید کافی است طول والف قدیمی را که روی تیوب استفاده کرده‌اید اندازه بگیرید و آن را با والف جدید جایگزین کنید. اگر به دلایلی نتوانستید طول والف قدیمی را اندازه‌گیری کنید، می‌توانید از والف پرستایی استفاده کنید که بلندتر از والف قدیمی باشد. این دو والف علاوه بر طول، از نظر قطر نیز متفاوت هستند. والف‌های شریدر ضخیم‌تر از نوع پرستا هستند؛ بنابراین اگر چرخ شما از والف شریدر استفاده می‌کند، نمی‌توانید آن را با والف پرستا جایگزین کنید.

استفاده از والف‌های شریدر راحت‌تر است و با پیستون‌های معمولی سازگار است، اما قطر بزرگ‌تر آن‌ها محبوبیت آن‌ها را در مقایسه با پراستا کاهش داده است. زیرا قطر بیشتر نیاز به سوراخ بزرگ‌تری در طوقه دارد که باعث کاهش استحکام طوقه می‌شود.

مواد سازنده انواع لاستیک دوچرخه 

اکثر تیوب‌ها از لاستیک بوتیل ساخته شده‌اند و ضخامت دیواره آنها تقریباً ۱.۵ میلی‌متر است. البته تیوب‌های فوق نازکی نیز وجود دارد که ضخامت آنها نصف تیوب‌های معمولی است و برای سوارکارانی که به دنبال کاهش وزن چرخ هستند ساخته شده‌اند. هرچند مقاومت خوبی در برابر سوراخ‌ شدن ندارند.

 

بهترین برند لاستیک دوچرخه چیست؟ 

انتخاب بهترین لاستیک دوچرخه، به عوامل مختلفی مانند نوع دوچرخه، شرایط مسیر، نیازها و بودجه شما بستگی دارد. با این حال، برخی از برندها به دلیل کیفیت، عملکرد و نوآوری در تولید لاستیک‌های دوچرخه، در بین دوچرخه‌سواران محبوبیت بیشتری دارند.

در ادامه، لیست تعدادی از بهترین برندهای لاستیک دوچرخه در سال ۲۰۲۴ ارائه شده است:

  • شوالب (Schwalbe)
  • کنتیننتال (Continental)
  • ماکسیس (Maxxis)
  • میشلن (Michelin)
  • پیرلی (Pirelli)
  • ویTB (Vittoria)
  • هوتچینسون (Hutchinson)

 

سخن پایانی درباره لاستیک دوچرخه

انتخاب لاستیک مناسب، نقشی حیاتی در ایمنی، راحتی و لذت بردن از دوچرخه‌سواری دارد. با در نظر گرفتن نکات کلیدی و راهنمای ارائه شده در این مقاله، می‌توانید لاستیک مناسب با نوع دوچرخه، شرایط مسیر و نیازهای خود را انتخاب کنید. یک لاستیک با کیفیت و مناسب، می‌تواند به شما در داشتن تجربه‌ای لذت‌بخش و ایمن از دوچرخه‌سواری کمک کند. اگر به دنبال لاستیک مناسب برای دوچرخه خود هستید همین حالا به وب‌سایت وی راید مراجعه کنید و از تنوع گسترده لاستیک‌های دوچرخه با کیفیت و قیمت مناسب بهره‌مند شوید! کارشناسان وی راید در انتخاب و خرید لاستیک مناسب با نیاز شما، راهنمایی‌تان خواهند کرد.

 

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگر موارد پنهان خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • برند
  • رنگ
  • اندازه
  • سبک
  • USB
  • آلیاژ تنه
  • آمپر
  • ابعاد
  • اهرم گاز
  • باتری
  • پنجه رکاب
  • تایر
  • تحت لیسانس
  • ترکبند
  • ترمز بندی
  • تعداد سرعت
  • تعداد موتور
  • توپی جلو
  • توپی عقب
  • جک
  • چراغ
  • خودرو
  • دسته دنده
  • دوشاخ
  • رده سنی
  • رنگ
  • روکش
  • ریموت کنترل
  • زنجیر
  • زین
  • سایز
  • سایز تنه
  • سایز طوقه
  • سبد
  • سردسته
  • شانژمان
  • صفحه دیسک
  • صندلی
  • صندوق و پشتی
  • طبق عوض کن
  • طبق قامه
  • طوقه
  • طول
  • ظرفیت تحمل وزن
  • فرمان
  • قاب زنجیر
  • قطر
  • کاسه دوشاخ
  • کرپی
  • کمک فنر
  • کولر
  • گلگیر
  • لاستیک جلو
  • لاستیک عقب
  • لوازم دوشاخ
  • لوله زین
  • موزیک
  • نمایشگر باتری
  • وزن
  • قیمت
  • به سبد خرید اضافه کنید
مقایسه
سبد خرید بستن